14 april, 2007

Städat bilen

Vilket underbart väder idag - igen! Strålande solsken och värme. Har varit uppe hos svärföräldrarna och städat bilen invändigt. Låt oss säga att det behövdes - med råge! Det var grus precis överallt. Så nu är den dammsugad och dammtorkad överallt, t.o.m i bagagen. Strålande!

Nu väntar vi bara på att sambo/pappa ska komma hem från dagens slit. Han har hjälpt en av sina vänner med att slänga ett helt hus. Ja, så är det faktiskt! Ett helt hus låg utslängt på gräset och det har de kört med till tippen. Jag kan tippa att han är helt slut i rutan när han kommer hem. Får väl se om han orkar med att göra något här hemma då?! Det finns nämligen att göra. Jag tror iaf att jag ska plantera lite. På annandagen köpte jag nämligen några blommor. Eller vad ska man kalla dem när de är i form av rötter?! Kanske man bara kallar det rötter helt enkelt? Det ska iaf bli en dahlia Arabian Night - en mörkt röd stor blomma, en dahlia Akita - rödorange stor blomma samt en fackellilja - också rödorange. Fick lov att bli så när delar av mina planteringar vägrar komma upp. Blir nog en hel del blommor, men det ska fylla upp en hel del krukar, blomlådor, amplar etc också. Längtar så tills allt är färdigt för utplantering.

Scrappade igår också, efter att jag slitit med html:en. Fick ihop en layout till scrapaddicteds gäst-DT tävling. Har ännu inte skickat in den, men ska göra så jag visar den inte här än.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...