22 april, 2007

Sambon fyller år idag

Idag har vi firat sambon lite i vår lilla familj. Han fyller år idag, men det var ingen som hade tid att komma på kalas idag så kalaset hade vi igår kväll. Bjöd på en vidunderligt god löksoppa - mmmm och pain riche till. Så gott! Apelsinris till efterrätt och den här tårtan till kaffet.


Vi har varit ute i trädgården hela dagen och grävt. Å den som någon gång varit i Småland och grävt vet att det inte är lätt. Man behöver bara komma 10 centimeter ner så stöter man på massvis med lite större stenar som man ska få loss. Å, jag är helt öm i kroppen. En hel dags träningspass! Dessutom har jag äntligen fått alla mina Dahlior och liljor i jorden. Nu får jag bara hoppas att de tar sig så att det blir lite blomsterprakt även den här sommaren. De frön jag sådde för snart tre veckor sedan börjar tydligt visa att de är mogna för större krukor nu iaf, en del håller t.o.m på att krypa ur en två-liters glassförpackning.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...