26 april, 2007

Det är inte lätt att vara liten!

Har tvingat i H sin andra dos penicillin nu och det känns verkligen som tvång. Han försökte vrida sig ur mitt grepp och hela tiden knep han igen munnen och då jag tillslut lyckades få i honom lite så hostade han ut delar av det rätt upp i mitt ansikte. Mysigt! Men, han fick i sig nästi intill allt iallafall. Inget av det har kommit upp sedan heller, vilket känns bra för gårdagens dos vet jag inte hur det blev med egentligen. Tror nog egentligen att ganska mycket av det kom upp, men det är ju inte lätt att veta hur mycket och sedan ge lite till... Som tur är så ska han bara äta penicillinet i fem dagar. Tyckte att det lät lite, men tydligen så är det en rätt stark dos han har fått.

Idag har jag bestämt att det blir en resa till stan. Hoppas att alla berörda parter går med på det! Nu är det hög tid att ta hand om H som ligger på golvet och låter, ja, inte alltför nöjd längre. Kanske ta en promenad i det otroligt varma vädret. Helt sanslöst varmt är det. 25 grader, inte i solen, utan i skuggan! Va! Den 26:e april!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...