25 april, 2007

Just something

Attans också! Jag har gått upp 0,4 kg den här veckan som gått. :-( Menmen, that's life å jag vet faktiskt, som av en händelse vad det beror på också. Nu är det hårda tag som gäller de två veckorna som kommer. Det är nämligen inget möte nästa vecka, det är ju 1:a maj då och på onsdag kunde inte konsulenten heller, eftersom hon har ett annat jobb utöver viktväktandet. Vi gick igenom de sex hälsorekommendationerna också. Vatten, fett, grönt, kalcium, motion och variation (har läxförhör med mig själv). Sex viktiga komponenter för lyckad viktnedgång. Måste faktiskt medge att flera av de där sakerna har jag lagt på hyllan. Det har liksom känts som om jag kunnat detta. Men, det är ju uppenbart att jag inte kan (läs: jag slarvar en hel del och tänker att det jag inte skriver upp det syns inte, men det gör ju det...)

H var med mig på mötet, lite halvhängig sådär, men han kunde iallafall inte låta bli att skratta tillsammans med sin farmor. Han sken upp bara hon visade sig! Väl hemma igen fick vi lov att ge honom två omgångar alvedon, eftersom den första slutade sina dagar i en kräkpöl på vardagsrumsmattan. Stackars liten! Nu sover han gott! Hoppas att han kommer att göra det större delen av natten så att vi får sova mer än igår natt.

Scrappingen har verkligen legat på is ett par dagar. Jag tror att jag har abstinens eller nåt. Nåt är det iallafall. Så här ska det inte vara. För två dagar sedan påbörjade jag iallafall en layout om när F plockar grus. Det är en av hans stora passioner just nu. Den ligger just nu på skrivbordet och mognar. Jag vill bli klar med den, men det känns inte som om jag vet hur.

Hittade en massa tävlingar också som jag vill vara med i. Jag vill verkligen det! Jag vill ha mer tid på dygnet också. Hinner aldrig med det jag planerat längre. Ska det alltid vara så här?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...