26 april, 2007

Pappa bajsat!

Hemma från stan. Hittade en present till min käre far som fyller år i morgon! Grattis pappa! :-) Naturligtvis var jag in på Tiimari också och köpte på mig tre papper, filt-thickers samt en packe med chipboard-squares från Urban Lily som jag tänkt ha i min Bom, som jag ska påbörja nån gång. Köpte en pärm på City Gross också. Ska ha den som inspirationspärm. Tänkte lifta Skumpis idé rakt av faktiskt.

Å så var vi och käkade på Max. En rolig grej hände. Eller, ja, egentligen var det inte roligt, men det blev roligt efteråt. F fick nämligen en äppeljuice och skulle dricka den utan sugrör, dvs utan lock på också. Mitt i måltiden så ställer han sig upp för att titta på alla bilarna som kör förbi (det är bland det mest intressanta som finns att göra) utanför och när han sedan sätter sig ner så stöter han ut sin mugg med dricka över sambons byxor och ner på golvet. Ja, ni förstår, det var juice överallt! Vi tillrättavisade naturligtvis F och sa att sånt kan hända, men att man ska sitta ner när man äter. Efter ett tag säger F att pappa är blöt. Ja, det är han svarade jag. Vad är det som har hänt då F? Pappa inte kissat. Nääääeee, inte pappa kissat. Vad har han gjort då, frågade jag? Pappa bajsat!

Så bara, han funderade inte ens, för honom var det ett självklart svar. Så rolig kommentar liksom. Helt underbart roligt att höra allt han har att säga och alla kommentarer han säger. Tänk bara vad jobbigt det kommer att bli den dagen han börjar kommentera folk runt omkring. Sådär som små barn gör ibland. Då blir det nog lite jobbigare gissar jag!

Å, ja, just det. Jag köpte lite vårkläder till gossarna också. Ett par jeans till dem var, en t-shirt till F och två bodys till H. De kommer att bli så fina så. I morgon kommer förresten alla andra fina kläder, de jag beställde via Meandi. *längtar*

Nu ska jag gå och vila min ischiasnerv. Jag har så jäkla ont rent ut sagt! Det blir visst bättre om man vilar, säger de som vet! Lätt när man har två små barn säger jag bara...

2 kommentarer:

Minimalla sa...

Ha ha ha ha! Åh vilket gott skratt jag fick mig. En historia som bara måste scrappas ju! :-)

Klart du kan använda Fancy pants pappret till dina pojkar. Jag tror det passar superbra till nåt nyfödingskort t.ex.

Jag tycker det är så svårt att veta vart man ska svara på kommentarerna... i egna bloggen eller hos den som frågat...

Anonym sa...

Vill bara hälsa att pappa Bengt har bjudit oss arbetskamrater på såååå god matpaj idag!
Å han är så duktig som sitter å tuggar på sitt äpple (du ska se hans grimaser, tror att han drömmer om äpplen snart, skratt...) medan vi andra fikar massa onyttigheter.
Pst...vilka underbara alster du skapar - jag är helimponerad // Kickan på Elgross´n

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...