23 april, 2007

Katastrofbagaren

Varför fungerar inte mitt foto längre då? Det gjorde ju det innan idag. Måste kollas upp så snart jag har tid över för sånna saker...

Å förresten så ska jag nog aldrig mer baka bröd, inte på någon dag iaf. Kvällens katastrofbak måste få lägga sig först. Skulle bara goda formbröd med linfrö, rågkross och andra nyttigheter och onyttigheter såsom sirap och mjöl. Meeen, jag läste inte receptet så noga, tydligen. Receptet var för 2 bröd, men jag trodde 1. Jag skulle göra 3, vilket fick till följd att jag tredubblade receptet och hällde ner det i formarna. Summa sumarum, jag bakade egentligen 6 bröd, men i 3 formar. Brödet jäste ut i ugnen, en del blev döbakt och jag blev en aning irriterad på mig själv för att jag gör saker ibland i tron att jag kommer ihåg det från förra gången jag gjorde det. Vilket jag uppenbarligen inte gjorde den här gången. Katastrof!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...