26 april, 2007

Old news

Slänger in ett gäng gamla layouter bara för att jag inte har något nytt att erbjuda och jag vill ju gärna visa lite alster också emellanåt.

En layout som jag hade tänkt ha med i en tävling, men det blev inte som jag tänkt mig så jag gjorde en ny istället. Papperen är från Sassafrasslass. Här har jag sandpapprat fotot i kanten för att framhäva det ännu mer. Det tillsammans med papperen bakom fotot gör att det kommer i fokus. Jag har även målat med akrylfärg på layouten och stämplat titeln med foamstamps och gjort blänkt på bokstäverna med en vit penna. Jag har hängt upp min journaling som en skylt och använt mig av Loopy brads samt svart floss. Texten lyder såhär

"BILEN, eller bil'n som du säger med riktigt tjocka L. Det går runt, runt, runt här hemma och snabbt går det också. Rekordet köket - vardagsrummet - matsalen - köket är ungefär 10 sekunder. Snacka om snabb körning!"

Den här är till Hs månadsalbum och jag är faktiskt hyffsat nöjd med den. Har gjort egna klamrar och målat dem med svart akrylfärg. 3:an har jag stämplat med foamstamps. Det mönstrade papperet är Sassafrasslass (en av många favoriter) och passar riktigt bra till Hs pyjamas. Har även knutit orangea band över layouten för att få lite mer balans i den.


Förra vintern åkte vi mycket pulka eftersom det fanns så ofantligt mycket snö (för att vara här nere) och F älskade det. De här papprena är från Chatterbox och är en vintrig kollektion. Jag har satt dem i en lager-på-lager-teknik, chalkat och satt korten över. På så sätt fick jag plats med en massa foton på den här layouten. Titeln har jag gjort med chipboardbokstäver och glitterstick, samt använt stickers. Tagsen har jag gjort själv och fäst fast med snöre. Sist men inte minst har jag använt klistermärken i form av snöflingor som jag placerat ut på lo:n för balansens skull.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...