03 januari, 2008

I'm back!

Åter i Småland efter en nästan två veckors lång semester i Umeå. Alltid skönt att komma "hem". Julen har firats av ordentligt. Otroligt många klappar till pojkarna och även till mig och sambo. Tyvärr fick vi ingen vit jul i år, men några dagar senare kom snön och då fick F använda sina skidor som han fick i en av sina julklappar. Tänk att han blivit så stor, lilla pojken.


Nyår firade vi hos vänners vänner. Tolvslaget och fyrverkerier firades av inomhus då tre av festens deltagare var 1-åringar och en 2 månader. Åt iaf en god trerättersmiddag och skålade en del i glada vänners lag. :-)

Igår körde vi hela vägen hem igen. 110 mil i bil, 14,5 timme senare var vi framme. Vi har snälla barn! Å hua, vilken dålig och dyr mat vi åt på en vägkrok söder om Stockholm. *uerk* Kan också tillägga att jag hade ordentlig träsmak i rumpan när vi stannade bilen vid 23:30 natten mot idag.

Idag har H testat snus för första gången - och sista ska jag tillägga. Blev medicinskt kol på VC och sedan har han kräkts två gånger. Lilla pojken!

Nu sliter det i scrappartarmen, så jag ska sätta mig ner en stund med det. Försöka få lite ordning på skrivbordet först och främst. Städa undan spåren från julkappsinslagning och dyl. Men, sen...

1 kommentar:

Jo sa...

Ellen fick oxå skidor, och skulle åka på frosten i söndags... Det gick bra att spänna på och stå på skidorna, men sedan ville hon inte mer och började störtgråta. En jättebra premiärtur, verkligen....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...