12 januari, 2008

Hela julen traskar ututut...

Städat ut hela julen i veckan. Började i torsdags med att ta ner gardiner och ljusstakar. Idag har jag satt upp de vanliga gardinerna igen. Så skönt att ha det överstökat nu. *pustar ut*

Var en sväng till Kosta idag också, då Fs vinteroverall har blivit på tok för liten. Vi trodde väl i vår enfald att den skulle räcka hela vintern, men ack så fel vi hade. Hittade egentligen ingen overall som vi tyckte att wow, den vill vi att F ska ha. Lite kräsen är jag ju trots allt. Men, utbudet var inte så stort. Funderade över saken på Waynes Coffee och det hela slutade med två kit. Ett som han med lätthet skulle kunna ha nu när det är mer oktober/novemberväder än januari. +7 var det häromdagen och idag har det varit 4 plusgrader. Dessutom så ösregnade det i natt, å då snackar vi verkligen ösregn. Ett vind-och regntätt kit (byxa och jacka) sen naturligtvis också en overall. Jag som norrlänning vägrar tro att vintern är över nu. Det kommer liksom alltid ett bakslag. Även om det sägs att våren brukar börja i februari. Det kan vara kallt ändå... Just av den anledningen blev det även en overall!

Nu har jag skapat mitt första alster från månadskitet. Blev tillslut väldigt nöjd, även om det inte känns riktigt Maria:igt. Har inte fotat den eller så, tyvärr, det blir ingen titt. Återigen måste jag säga att sammansättningen av papper, dekos och dyl är fenomenal. Efter ett kit tycker jag mig kunna säga det. Har ju faktiskt tittat på de tidigare kiten också, om än bara via webben.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...