21 april, 2008

Skissbidrag

Förra veckan var en enda lång "fullproppat i schemat-vecka" och jag hade väldigt svårt för att hinna med att göra något bidrag till skissen på swe. Kanske ganska så konstigt då när jag skickade in två (!) bidrag. Here they are!

Chokladbollar gillar H kan jag lugnt säga. Det var choklad överallt!


Här är en layout som jag läääänge tänkt göra, men jag har liksom aldrig fått tummen ur att göra det. Här är den äntligen. En layout om hur H låg och tittade på den lilla nallen som dinglade fram och tillbaka i babysittern. Tycker inte alls att det är länge sedan, meeeen, det är visst ett år och tre månader sedan. Time flies!

Idag har trädgården fått sig en rejäl omgång av moi. Var ute i fyra timmar med pojkarna och fick en massa saker gjorda. Alla moss/pinn/kvist/löv-högar utom en är väck. Vinbärsbuskarna har snyggats till. Jag har planterat om mina dahlior samt en lilja och till min glädje hade de redan börjat skjuta nya skott. Nu ska de få stå utomhur på dagarna, men brrrbrrr, in på natten, frosten kan slå till när man minst anar det. Så fick även några tagetes vistas ute för första gången också. De ska också få komma in i natt. Det blir sambons jobb att plocka in allt sånt där. Ja, sen har vi täckt igen lite smågropar här och där, ni vet, vi bor i Småland och här kan tydligen stenar i marken helt plötsligt ge sig iväg lite längre ner och helt plötsligt så får man en grop. Jag har också grävt igen halva min f.d köksträdgård. Får se om det blir någon igen. De där jä... mördarsniglarna är ju framme överallt och äter upp allt.

I morgon vet jag inte om det blir så mycket i trädgården. Ev. lite mer plantering av min försådd samt att den sista kvisthögen ska bort. Är rejält mör i hela kroppen efter detta mastodontpass ute samt ett spinningpass. Jag tror det blir att gå och krama kudden ganska så tidigt ikväll...

3 kommentarer:

Erica sa...

Snygga layouter!
Låter härligt med lite trädgårdsarbete. Jag har fixat på uteplatsen idag medan Vilgot har lekt i skjorts och t-shirt i en balja vatten. Och för tre veckor sedan åkte vi pulka :-o Shit vad knäppt alltså! :-D

citronlime sa...

Himla tjusigt! :)

btw...ditt album är restat ;) Men det finns himla massa snyggt från Sassafras att gotta sig med så länge. Jag var helt salig när jag rotade i lådorna! *kär*

citronlime sa...

Imorgon är jag på jobbet, på fm. Ska vara med på ett möte, och sen plocka upp de nya grejerna ;)

Ja...man skulle behöva ett helt gäng med album när man tänker efter :) Än så länge har barnen varsitt, de rymmer ju en hel del de AC-albumen. Lotus har lime, Lilja turkos och Lillebror rött :) Sen har jag ett svart familje. Samt ett annat till bröllopsbilderna. Skulle behöva ett till BOM också.
Hihi...som sagt, man behöver en hel del ;)

Gjorde en beställning (privat) på thickers, jättebra pris, 32 kr!!! Och bara Daiquri, älskar de! Hoppas att de kommer imorgon :D

Skulle också vilja ha lite nytt i trädgården...har fortfarande "höst" i krukorna som står. Vill ha lite mer färg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...