15 februari, 2008

Kvällens upptäckt!

Ska man kunna lita på saker som det står syrafri på? Jag tycker nog att man ska det! Men, idag var jag på jakt efter fotofix. Å såklart hade de inte det på Panduro som dom brukar ha. Hur eller hur så gick jag till Tiimari, de hade på lagret, men det stod inte syrafri på den förpackningen. Säljaren sa, ganska övertygande, att alla som håller på med scrapbooking köper den här. Jaha, ok, jag behöver fotofix, jag köper å sen testar jag med syratestarpennan hemma. Å är de sen inte syrafria så lämnar jag tillbaka dem. Så, på väg till sambon (som under tiden varit på jakt efter en dirigentpinne på stans musikaffärer) inser jag ju att Åhlens kanske har just fotofix. Sagt och gjort, snabbt in dit och jag hittade - syrafria dessutom. Men, nu till problemet. Jag har testat alla tre olika märken jag har hemma med min syratestarpenna.
  1. Tiimari
  2. 3L (den de har på Panduro å många andra ställen)
  3. Åhlens

På 1:an står det inte något om syrafri, men det gör det på 2:an och 3:an. Syratestarpennan visar på syra i ALLA. Va!? Vad ska jag göra nu? 3Ls har jag använt på typ alla mina layouter i tron om att de verkligen är syrafria, men så visar pennan illgult (tecken på syra) på den.

Å nu letade jag efter min dubbelhäftande tejp, också från panduro, den verkar jag ha försnillat. Den ska också vara syrafri, men jag tror inte att den heller är det efter den här undersökningen.

Eller kan det vara så enkelt så att det inte går att testa fästprodukter med syratestarpenna och att jag helt enkelt får lita på vad som står på förpackningen. Eller att jag inte kan lita på syratestarpennan? Hur ska jag isåfall bedömma Tiimaris som det verkar som att "alla andra" använder och som de säljer under scrapbookingmaterial.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Åh hjälp blir alldeles kallsvettig, varenda LO jag nånsin gjort är fullsmäckad med både 3L fotofix och panduros tejp....Ja, vad ska man tro?

Jenny sa...

Kan det inte vara som med chalk, den är ju inte syrafri så länge den är blöt men sen när den torkar är den det.

Miss Goldie sa...

Oj, vad skumt! Jag har använt Tiimaris fotofix på nästan alla min LO:s. Hoppas verkligen de är syrafria!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...