08 juni, 2008

Nya projekt

Igår var vi till stan för att hämta hem virke till mitt (ehum, vårt) soldäck, som vi ska bygga på baksidan av huset. Jag hade tänkt mig en nätt liten fyratimmarstur, köra dit, packa släpet och köra hem. Men, oj, så fel jag hade. Vi gav oss iväg vid 10:30 och kom hem 18:50. Fullastade med virke, plintar och annat nödvändigt!

Idag har projektet tagit sin början, två sådana här hål har grävts idag. Det tar tid när man ska gräva i Småland... Stenbumlingar överallt!



Under tiden sambon grävde och grävde fotade jag lite i trädgården som jag tänkte visa upp nu.

Kungsljuset är blomman jag haft i fyra år, men aldrig sett, eftersom jag varje år ryckt bort den på ett tidigt stadium då jag tyckt att det sett ut som ett ogräs. Så det kan gå!

Vi väntar på att grönt ska bli rött så att vi får göra saft. Under tiden äter H av dem ändå och verkar tycka om dem...

Min stjärnflocka. Äntligen har jag fått veta vad denna blomma heter. Skönt!

Inköpt på lokala blomsterhandeln. Så fin och blommar otroligt mycket.

Små söta blommor som tittar upp i gräsmattan lite då och då.

Våra äppelträd har blommat mycket i år och vi väntar med spänning för att se om det blir lika många äpplen som 2006. Då var jag minst sagt höggravid och klarade inte av att ta hand om allt. Annars är äppelmos grymt gott och omtyckt i den här familjen.

Älskade backnejlikan!

Detta är en fin blomma som tyvärr inte växer upprätt hos mig. Vet faktiskt inte vad jag gjort för fel? Men, jag har kvar några fröer som jag tänkte så direkt i jorden. De som blommar nu försådde jag i mars...

Åsså det vi är mest stolta över av allt! Vår klematis. Vi har två likadana, men den ena är något mindre. Den har inte satt igång att blomma än, men den är gudabenådande vacker. Lööövli!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...