05 juni, 2008

Morrar en hel massa

Vilken drömstart på dagen... *not*

Ett brev från Försäkringsjä...kassan fick jag idag och trodde faktiskt att det var mina papper som jag skulle skicka till min A-kassa. Men, tänk, det var inte nåt sånt i brevet. Istället var det ett papper från min handläggare där hon ifrågasätter varför jag ska ha sådana papper när jag inte har tagit föräldrapenningen färdigt. Det har jag ju gjort! Tagit fp klart alltså. Så, då fick jag lov att ringa in igen om dessa papper som aldrig kommer. Sitta i kö igen alldeles för länge och sedan beställa dem igen av en oförstående liten tant som inte fattade nåt. Hon fick ta en del av den skit som de två tidigare handläggarna skulle ha fått. Inte konstigt att det blir så här egentligen, med alla omplaceringar som Fk tydligen ägnat sin tid åt. De vet väl snart när inte vad de ska jobba med och att kontakta exakt den personsom skickat ett brev är näst intill omöjligt. Hon som skickat dagens brev till mig har inte ens en telefon som går att kontakta. Hallå liksom! :-o Varför då skriva att man ska kontakta just henne?

Nästa otroliga irritationsmoment är att vi i förrgår hade en hantverkare här i två timmar och tio minuter. Idag kom räkningen på för hög summa. Inlagt om arbete i tre timmar. Eller hur?! *morr*


4 kommentarer:

annika5064 sa...

Fint äppelträd och lo! Ja, jag säger då det, FK är fantastiska på att inte veta vad den andra gör! Otroligt ineffektiva!

Men jag känner mig manad att träda till hantverkarens försvar, eftersom jag har en sådan till man; förmodligen har han varit och inhandlat material innan han kom till er och den tiden får kunden betala; det är ju till er han handlar...men det är bara min gissning till varför han debiterar tre timmar...

Tack förresten för inbjudan till klädpartyt, men tyvärr kan jag inte komma...kram
Annika

fraise sa...

WOW! massor med nya supersnygga LOs sen jag kikade sist! :-) Förstår irritationen över FK och hantverkaren. Inte kul när allt blir fel och man måste göra om allt en gång till!

Anonym sa...

Restid till och från er?
Fortsätter min gissningslek...Annika

citronlime sa...

Hua...är inte det minsta förvånad längre när det gäller FK. Undrar vad de har för rutiner egentligen?!

Jättefin LO :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...