10 juni, 2008

Sol > regn

(bild från SMHI)

Denna kartan är rätt talande! Det är TORRT här där vi bor! Jag tycker det kan komma lite regn nu, med betoning på lite... Det är rätt jobbigt att det är så extremt torrt som det är nu. Tror aldrig jag upplevt något liknande och kan inte komma ihåg när det regnade senast faktiskt. Det är med all säkerhet över en månad sedan, tror nog minnsann att det var lördagen innan mina föräldrar åkte hem härifrån den 3:e maj.

Lite regn skulle iaf göra att gräset blev lite grönare. Trots att vi vattnar gräsmattan flera gånger varje dag så är den gulgrön. Gult gör ont ont ont under små barnafötter (och även vuxnas) och det gröna, sköna, mjuka gräset inbjuder till betydligt fler aktiviteter i gräsnivå. Som det är nu frasar det när man går, inte roligt.

Nåja, vi får väl se om det kan tänkas komma lite regn någon dag denna vecka. Idag är det halvsoligt och dessutom blåser det, så börjar det brinna någonstans så är det otroligt lätt för det att sprida sig. Men, sen har det pratats om någon regnskur. Jag tror att vi skulle behöva regn en hel dag, det verkar inte vara på G. Hur eller hur så är ändå solen och värme det jag älskar mest så den senaste månadens väder har varit suveränt. Drömmen skulle ju vara ifall det kunde dra förbi en regnområde en natt, eller nåt. ;-) För trädgårdens skull! Å för barnens fötters skull!

Edit: till det jag skrev innan, kommer HÄR en länk. Vad var det jag skrev...? Inget oväntat egentligen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...