28 mars, 2007

Trasigt mammahjärta

Var en vända till BVC idag för snabb vägning & mätning innan vi åter igen skulle ut på en promenix i det helt underbara vårvädret. Meen, eller, jo, vi var på bvc, men det var inte roligt alls. H hade bara gått upp 70 gram på 14 dagar. Detta fick till följd att vi bör börja ge honom annan mat, eftersom han allra troligast inte blir mätt på bröstmjölken. Där fick jag mig en törn. Har hela tiden trott att han klarat sig utmärkt med det och att jag skulle helamma fram tills han blev 6 månader. Nu fick jag istället snabbt som attan försöka vänja mig vid tanken att börja ge gröt nu, idag, ikväll, på en gång liksom. Sagt och gjort, vi gick till Ica och inhandlade den där förbaskade gröten. Å till råga på allt fanns inte Semper utan bara den där jä... Nestlé (me not like). Innan sängdags ikväll fick H så sin första smakportion gröt och så han gillade det. Han skrattade och fäktade vilt efter skeden. Så härligt, men ack så jobbigt för en moders hjärta.

Nästa gång moderns hjärta brast idag var när det var dags att sova för mammagrisen. Han illskrek i, ja, jag tror 15 minuter innan sambon tillslut fick honom att sova. Gosh! Ska by the way gå och kolla om han fortfarande sover gott, snutten!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...