25 februari, 2010

.: Symaskinen har kommit fram :.

Efter en lång dag i två städer så har jag i kväll tagit fram min symaskin. Jag köpte nämligen ett tyg på IKEA som jag hade tänkt sy en "väggtavla" av. Eller väggtavla kanske är fel att säga och att sy kanske är att egenligen överdriva det hela. Jag ska sy långsidorna, samt en fåll uppe och en nere. Det, det är mkt avancerad sömnad! :-D Hur som helst så tänkte jag ju som så att nu när maskinen väl är framme så borde jag verkligen ta tag i mina planer att sy en klänning/tunika (ja, vad det nu blir) till lilla A. Har ännu inte vågat mig på att ens klippa i tyget. Hur ska det gå?!

För er som inte vet hur långt mina sömnadskunskaper sträcker sig så kan jag berätta att jag brukar sy mina egna gardiner. Sydde några plagg när jag gick en sån där lokal kurs på gymnasiet för 100 år sedan, men det gick inte så värst bra det inte. Jo, jag sydde en herrans massa sånna där hårsnoddar på högstadiet (minns ni??), ni vet sånna av en remsa tyg (typ 10 cem bred och 25 cm lång) som sedan blev väldigt bullig och var hypermodern i slutet av 80-talet/början av 90-talet. Grytvantar blev det också några, men det är framför allt gardiner som det har varit tal om de senaste åren. Å då snackar vi inte några gardiner med veck och annat ryschpysch utan standard 1A. Enklast är ju panelisar. I ♥ panelgardiner! Sydde iofs en helavancerad gardin (enligt mitt tycke, eftersom det inte var en vanlig längd...), det var då en s.k fusk-hissgardin. Det var jäkl.. svårt att få till det med att det skulle bli lika brett på alla veck (men det kanske är mina mattekunskaper som ställer till det istället...), men efter många om och men så pryder den nu ett fönster i vårt hus.


Hmm, nu viskade någon i mitt öra att jag inte får glömma att jag faktiskt sydde ett helt täcke i lappteknik i höstas. Hur jag nu kunde komma på att jag skulle göra det? Påminn mig nästa gång jag börjar yra om något liknande projekt.


Häpp, nu ska jag se om det inte är curling herrar på G. Sen måste jag nana kudden också. Detta os tar nästintill knäcken på mig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...