13 februari, 2010

.: Trevliga inköp :.

Tvingade med hela familjen in till stan idag för att göra några ack så viktiga inköp. Den absolut viktigaste prylen var helt klart en ny kaffebryggare av ngt slag, eftersom vår kanna till den gamla gått sönder. Till saken hör också att det inte kändes ngt vidare att köpa en ny kanna, då ytterligare en grej på den också var trasig. Efter besök på både Elgiganten och Media Markt huserar vi numera en perkulatorbryggare. Det ni! Det trodde ni inte om detta hushållet för en halvår sedan! Men, nu, se nu dricker både jag och sambon kaffe, även om vi båda ff hävdar att det inte är det bästa vi vet. Jag dricker det av en anledning. Jag blir piggare! Vilka anledningar sambon har det vet jag inte helt klart. Klart är iaf att min mkt kaffekräsna svägerska nu kan få sig en kopp gott kaffe de ggr hon masar sig hit. Nu kommer det både vara extra varmt och aromfyllt. Jösses!

Förra veckan blev jag besatt av Tradera och i fredags fick jag hem min första vinst. Ett lila tyg med vita prickar. Har länge och väl tänkt på att jag borde/vill/måste försöka mig på att sy ett plagg till ngt av barnen på min finfina symaskin. Nu ska det bli av äntligen. Jag fyller ju bara tre år mer nu än då jag fick maskinen... ibland tar det lång tid att reagera, ibland ännu längre. ;-)

Så det fick bli lite limefärgad muddväv (stretchtyg) idag också och då jag ändå var i farten så köpte jag även lite mer limefärgad muddväv så att jag ska kunna sy matchande tajts (?) till klänningen. Hoppsan! Så ska jag helt plötsligt sy inte bara ett plagg utan två! Till tajtsen blir det lila muddväv! Matchningsfreak som jag är så tyckte jag mig se att det skulle bli fräscht! Hoppas bara det blir av nu. Efter tips från en vän i byn så ska jag inte sy ihop hela klänningen utan låta den vara öppen bak och istället knäppa den med knappar. Limefärgade knappar inhandlades alltså också!

Å vilken stadsrunda innehåller inte x antal spontaninköp? Blev filmen Wall-E till pojkarna, extra plastfickorn till mina album så att jag kan sätta in fler av layouterna som just nu bara ligger i bokhyllan och då jag ändå var i scrapbutiken så köpte jag också några papperslöv.

Vår dag i stan rundades av med ett besök på MAx. Mätta och hyffsat glada barn åkte sedan hem med sina trötta föräldrar. Nu är jag ännu tröttare och borde verkligen natta mig själv, ändå sitter jag kvar. *suck*

2 kommentarer:

Tess sa...

Försök inte lura oss - jag minns allt vem det var som briljerade på slöjdlektionerna! =) Kommer säkert att bli jättebra och jag förväntar mig en "dagens outfit"-bild när du är klar. Hade sykväll i torsdag och krånglade för första gången i mitt liv fast en dragkedja i något. Skulle behöva lite mer övning och är grymt imponerad av dem som vågar sig på klädsömnad.

Hanna sa...

Hihi,kommer ni ihåg?
" Blååås i tyget, käännnn på tyget!", "Kom hit allihopa och se vad ***** har gjort!". Allas vår Boel förstås. :)

Välkommen till kaffedrickarnas värld förresten! Nästa gång ni hälsar på får vi äntligen bjuda på en kopp. ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...