07 februari, 2010

.: Söndagens aktiviteter :.

Varit en dag full av aktiviteter. Först och främst - vilken seg morgon! Inte sjutton ville jag stiga upp ur sängen idag heller. Trött som bara attan. Satt lite väl länge på Tradera igår och glodde. ;-)

Vid 11-tiden åkte jag iväg på en klädträff och träffade många trevliga tjejjer och sålde en hel del. Så härligt! Å dessutom så härligt att kunna läsa (lyssna!) på böcker samtidigt. Just nu håller jag på med Isprinsessan. Allt detta är möjligt med detta. Fantastisk grej det där! Gäller bara att jag får för mig att det är lika fanatiskt bra att ha när jag går på mina promenader som jag inte går på för ofta ännu... :-D Måste skärpa mig! Var ju meningen att jag skulle gå ner 10 kg till sommaren och i denna takten kommer det inte att gå så särskilt bra, tyvärr!

Vi har också varit på Dopets dag i kyrkan. Lilla A fick ett litet silversmycke med Svenska kyrkan i utlandets symbol (en liten vattendroppe med ett kors i) och sedan var det tårtkalas i församlingshemmet, vilket gladde både stora och små. Pojkarna åt väl en fjärdedels tårta var - typ. Mätta och glada sprang de sedan runt runt runt tills vi skulle åka hem!

Väl hemma har jag donat lite med att skicka ut inbjudninskort till värdinnorna i mars, ringt runt till några värdinnor och redigerat (beskurit bara) layouter. Tänkte att jag skulle visa er en av dessa redigerade layouter här och nu.

Denna skulle ha varit med bland förra veckans layouter på swe till skissen då, men jag glömde både bort att fota och lägga upp den på bloggen så det blev inget med det. Naturligtvis får ni se den ändå. Har först inkat papperet och stämplat med stämpeln grunge textur rektangel från tingtura. Har också sprayat med mist för att få papperet lite glittrigt. Satt dit foton, några papper, dekorerat med silverstjärnor (stickers) och blåa snöflingor från sånna där filtgirlanger. Skrivit lite journaling och vips så var den klar. En layout som jag verkligen lagt ner onormalt mkt tid på. Att fixa papperet tog sin tid måste jag säga. Men, det var roligt och det är säkerligen något ni kommer att få se mer av från mig. Roligt!

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad innebär Dopets dag? Det var alltså inte Almas dop utan en dag för redan döpta småttingar? Härligt vintrig LO! Stämplar och stämpelfärg verkar vara en bra grej för att få mer "liv" på pappret. Vet ju vad lite chalk på de rätta ställena kan göra!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...