10 maj, 2008

Trädgårdsdax part one

Vilken härlig dag säger jag bara. Å vad mycket vi har gjort. Ute redan vid 10-tiden i full färd med att gräva om en rabatt och plantera in nyinköpta perenner. Men, det ena medför ju det andra så när vi skulle lägga ett kantskydd så blev vi tvugna att lägga om lite plattor i plattgången också för att få en rak och fin kant (se bild). Efter någon timme med det och diverse badaktiviteter med barnen samt lunch så fick jag äntligen plantera ut mina nya luktpioner (röda), höstflox (vita), rosenstavar (vita och rosalila) och mina blomman för dagen (som inte är en perenn, det är de andra). Klippte efter det gräset och pysslade medans sambon påbörjade nästa rabatt som ska få sig en rejäl omgång i morgon då det ska bli samma underbaaaara väder. Idag har vi haft 27 grader i skuggan. Sååå svettigt!


Dessutom har vi ätit middag ute i trädgården idag. Kycklingsallad med fetaost. Mmmm! Nu ska jag bara ladda över en ny bok till min mobil sen ska jag gå och sova för att orka med del 2 av trädgårddax i morgon.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...