21 september, 2007

Canvas + kort

Har scrappat på en canvas. Det var redan när jag läste i ett nummer av Scrapbooking m.m som jag fick idén att göra tavlor på pojkarna. Så, för x antal månader köpte jag hem fem canvasdukar, men sen har de bara blivit liggande här hemma - oanvända. Tills i mitten av denna vecka ungefär då jag helt plötsligt kände att, JA, nu vill jag scrappa på dem.

Till saken hör också att jag ska göra ett stoooort projekt till min käre far också som ska handla om invigningen av hans firma. Det har jag inte heller börjat med. Förlåt pappa!

Här kan ni se resultatet av min första canvas och fyra till ska det bli, sen ska de pryda väggen på väg upp till övervåningen är det tänkt.





Den andra detaljbilden är en dikt som heter Ett nyfött barn av Siv Andersson. Den lyder så här:

"Det är som ett mirakel när
ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram."


Ja, å sen har jag ju gjort ett kort också. Det är inte alls särskilt ofta som det händer, men om det händer så är det om någon fyller år eller om någon fått barn eller gift sig eller nåt åt det hållet. Det vill säga, det händer inte alltför ofta. Här har iallafall sambons systerdotter fyllt 13.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fin canvasen var - har också tänkt att göra sådana till småsmulornas rum! Gillade swirlsen och blommorna massor!
Och kortet var också fint - enkelt men ändå jättefint!

Jag... sa...

Men vad tjusigt! Skulle gärna sen bild på canvasen upphängd oxå sen! :-D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...