18 september, 2007

*Uppdaterar sjukdomsläget*

Natten mot i måndags fick vi till slut lov att åka in till barnakuten med H. Han hade andnöd och det lät verkligen jättehemskt. Han fick en sedvanlig undersökning av allt som de brukar kolla, lungor, hjärtrytm, hals, öron, mage osv. Inget hittades så jag och H blev inlagda för observation över resten av natten. H fick flytande ipren och somnade gott. Det gjorde inte jag. Låg och vände och vred på mig säkert 20 gånger, men framförallt så kunde jag inte låta bli att lyssna på honom när han andades. Klockan blev iallafall över 6 på morgonen innan jag till slut somnade. På morgonen gick en ny läkare ronden och gjorde en ny undersökning på H och kunde inte hitta annat än en lätt rodnad i ena örat, vilket ledde till penicillin för öroninflammation. Den mycket märkliga andningen förklarades med feber...

Å inte nog med det... när vi åkte hem från stan igår så ringer de från dagis och berättar att F också har feber. Jaha liksom! Bläää! Men, han hade kanske det då, men sedan märktes det inte alls på honom.

I dag har både H & F varit i fin form, hoppas på samma sak i morgon!

1 kommentar:

Minimalla sa...

Hjälp vad jobbigt! Hoppas verkligen att lilla H blir bättre nu och att F inte blir sjuk. Det är så hemskt när de små är dåliga och man känner sig så liten och hjälplös själv.
Kram kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...