02 september, 2007

Utmaning!

(& om den läser du längre ner...)


Det här är den layouten som jag skickade in till Stellas DT-tävling (design-team, för er som inte vet) Bara älskar bilden på H och var mer eller mindre tvungen att scrappa den. Tycker själv att jag på senaste tiden har blivit duktig på att använda chipboardbokstäver som blir över. Här har jag tex använt ett y som blev u. Bara måste lära mig att göra det ännu oftare, för som det är nu så är jag mer eller mindre överöst med hur många x, y, z och q:n som helst. Det går inte i det långa loppet. Jobbigt att alla a:n alltid ska ta slut så förb... snabbt. Hinner ju bara köpa ett nytt alfabet så är de schlutt. Därför har jag också börjat göra mina egna alfabet. Skär helt sonika ut ur cs och dekorerar dem lite. Det är så lätt och hittills är jag väldigt nöjd med resultatet. Må vara att jag bara har gjort det på två layouter än så länge, men jag har iallafall testat.

Utmanar nu er läsare att också göra era egna alfabet och använda på layouter. Sen vill jag att ni delger mig ert resultat och resultatet lägger jag upp i bloggen vartefter jag får in dem. Maila till:
marajjah_marajjah@hotmail.com Inget senaste datum, jag lägger upp det som kommer in - om det är något som kommer in...

5 kommentarer:

Sofie sa...

Ja.. dom är kluriga dom där bokstäverna som aldrig går åt! Och lo:en är ju hur snygg som hellst som vanligt!

Lotta sa...

Jättefin LO, härliga färger. Och ja, dom är så tråkiga dom där onödiga bokstäverna......men smart att försöka göra nåt av dom. ska komma ihåg det tipset.....

SasSa sa...

Vilket härligt foto!!! Förstår att du vill scrappa det. Jättefin grön färg med, gillar jättemycket.
Har också använt en del konstiga bostäver när man inte har rätt hemma.
Sen har jag gjort ett eget alfabet men det är så stort. Har hitills bara använt det på ett julkort förra året. Finns i mitt galleri på scrappiz bland alla julkorten (en badankan kille med ett G och ett J).

Jenny sa...

Vilken söt ny! Gillade fägerna massa!

Anonym sa...

Vilket underbart foto, mysiga färger:-) Och jag ska försöka hänga på utmaningen (säg ordet utmaning eller tävling och jag lystrar omedelbart nu förtiden:-D). Har bara några kort att göra först...
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...