11 juli, 2012

.: Sommaren som försvann? :.

Uahhh vilken dag. Ja, den började ju soligt, men sedan kl. 15 ungefär har det regnat, regnat och regnat skurar, men ojjj vilka skurar! Just i skrivande stund är det uppehåll, men det regnar säkert snart igen... Måtte solen komma tillbaka snart! Bra idag är iaf att sambon fått upp den gigantiska stenen ur hålet han grävt så att betongstolpe fem kunde åka ner i backen. Ja, vi sambon bygger staket och med tanke på att vi bor i Småland så finns det att göra vid själv grävandet... Bra är också att sambo och svärfar har kört ett lass med gammal fuskgärdesgård (det gamla staketet) och annat skräp till återvinningen idag.

Innan regnet kom hann jag iaf vara en sväng till frisören för att fixa bort den gräsliga utväxten. Jag hann också att fota av ett gäng layouter som jag gjorde för x antal månader sedan. Jag visar dem under några dagar nu. Först ut är denna:

En layout där jag utmanade mig själv att scrappa i färgerna vitt och svart. Har först målat med vit akrylfärg på den mönstrade bakgrunden. Sen halverade jag ett "tårtpapper", la det under fotot. Dekorationer är utstansade snöflingor som fått agera blad till blommorna i vitt. Några textremsor och en titel och sen var den färdig. Inget mästerverk, men ändå, en layout jag är nöjd med.

1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Man skäms nästan när mas säger att vi haft bättre väder än de utlovat hela tiden;) Så Sollentuna är stället att vara på:) Jättevacker sida och coolt med de färgerna! Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...