13 juli, 2012

.: Små fågelungar :.

Har legat i soffan och myst med barnen framför Hitta Nemo, en väldigt bra film för er som inte redan har sett den. Den gick varm i dvd:n när F och H var små, men har sen legat i dvala ett par år. Nu ville A titta på den och jag var inte den som inte ville titta. Ute har det ändå bara varit regnskurar sedan vi steg upp. Nu är det förvisso uppehåll, men njä, det är ju inte nåt strålande sommarväder precis. Det hade vi i slutet av mars, lite i april och en stund i andra halvan av maj samt två dagar innan midsommar... Det måste bli bättring detta!

Idag har vi väl inget särskilt planerat egentligen. Jag ska kolla upp vad den nästa utmaningen var i Photo a day och sen också försöka GÖRA den. Nu tänkte jag först och främst visa en layout (en av alla de som inte visats i vinter). Detta är foton från förra sommaren som jag valde att göra så här med. Jag har målat med vit akrylfärg med en mall så att det har blivit rätt jämt iaf. Efter det så använde jag glitterlim runt fyrkanterna för att rama in dem och få lite glam på layouten. Fotona föreställer yttepyttesmå grå flygsnappare som bodde i en ampel vid gäststugan vid min mammas och pappas syuga. Fotot längst ner är nog det första jag tog på dem. Första gången vi såg dem låg de ff i sina ägg och när vi cirka två veckor senare skulle åka hemåt så hade de växt till sig (bild 1 och 2). Blommor, blad och knappar fick agera dekorationer.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...