12 oktober, 2007

Uppdatering

Oj, nu var det länge sedan jag skrev i min blogg... Så länge så att jag fått påpekanden om att det är dags att uppdatera. Jag har faktiskt ett försvar till varför det blivit som det blivit och jag har ju faktiskt gått och fyllt dam, ja, sambon sa så. Nu har jag ingen tjej i 20-årsåldern längre utan en dam i 30-årsåldern. :-o Jo, jag tackar jag!

Förra helgen var det fest för familjen på lördagen, mina föräldrar och mina syskon var här, syrrans kille också, sen var det sambons familj och halva hans släkt. Summa sumarum var vi 21 personer som avnjöt jättegod exotisk planka, hemlagad potatisgratäng, bullar, kakor, tårta och ett glas vin till...

I morgon ska jag ha fest för mina vänner. Ska bli kanonskoj. F och H ska vara hos sin farmor och farfar och vi ska äta och dricka gott. Håller faktiskt som bäst på att planera en del aktiviteter som ska gå av stapeln i morgon. :-)

Ja, just det, jag vill visa mitt andra bidrag till Scraputmaningens Utmaningsresa.

Här är den:


Så vill jag slutligen visa lite bilder från min 30-årsdag.

Jag säger bara - Mums! Det var en helt gudomlig vitlöksost med på denna planka. Den bara måste jag ha igen!

Skårar den ena tårtan. Fylld med dumlekolafluff och hallonmousse. Ovanpå är det chokladmarsipan och rosa rosor som jag och syrran gjorde.

Filip leker med dammsugarslangen...

H vill vara med hela kvällen när mamma fyller år.

Dumlekolafluff och hallonmousse.


Hallonmousse och passionsfruktsfromage.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hej syrran! Tack för en kanonhelg, sitter å tittar på alla bilder å saknar er redan! Hoppas allt är bra med er alla, vi hörs! Kram kram

Claudia79 sa...

Vilken underbar LO!!! Och den där tårtan ser så smaskig ut...har du lust att maila en bit kanske?!;-)
Trevlig helg och hoppas du hade kul på partyt;-)Kram!

Anonym sa...

Tjusig Lo :)
Och helt underbart fina tårtor...blir ju sugen ;)

Anonym sa...

Åh, vad mycket gott! JÄTTEGRATTIS till damen! Fråga din sambo vad han kallar en 45-åring? *ler*

Kram
annika

Anonym sa...

hejehj

nej du har inte missat hemlighetens avslöjande för avslöjandet har fått vänta på lite saker :-D men inom en väldigt snar framtid vågar jag lova att det kommer uppdagas.

grattis i efterskott föresten :-D

Anonym sa...

Grattis i efterskott mmm så goda tårtorn ser ut. Härlig lo du gjort till utmaningsresan också. Hade tänkt försöka hänga på den också men har inte tid så får hoppa den.
Kram /pylle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...