17 augusti, 2007

Marknadsstånd - ständer? Stånds? Stånder? Ståndare?

Idag har vi sysselsatt oss med att ringa till dagis för att berätta att F kommer till dem nästa vecka. 9-14 kommer han att vara där tisdag-torsdag å det ska bli sååå skönt! Får man säga så om sina egna barn? Jag tror i vilket fall att han behöver det mer än jag så då får jag det (säga det alltså!).

Ja, vi har faktiskt varit på liten utflykt också, till Dädesjö marknad.En hel massa marknadsstånd var det där faktiskt. Nu kom jag helt plötsligt på, vad heter marknadsstånd i plural? Marknadsständer, marknadsstånds, marknadsstånder, marknadsståndare? Jag vet ärligt talat inte... Upplys mig, please! Väl där hittade vi bröd i massor så nu känns det som om vi inte behöver köpa bröd på flera månader, men det är såklart inte sant. Filip köpte en bil med släp och på släpet var det en vattenskoter - så tufft, så ömtåligt - den har redan gått sönder... , marknadsgodis (100% socker, eller nåt), knappar - ja, jag ska ha dem till scrappingen, en "lillebror-tröja" (F:et har en likadan fast naturligtvis så står det storebror på den. Sist men inte minst, 2 hg kantareller som vi ska äta när pojkarna sover och jag varit på möte inför morgondagens begivenheter.

Här kommer några bilder från idag.

F motar mig när jag är på väg ut på altanen. "Jag och H leker. Mamma, gå nu!" Precis innan hade han sagt samma sak till sin pappa...

F i soffan tidigare idag när jag fotat honom för mkt."Mamma, det räcker nu!" (Titta gärna in den så fina tröjan. Visst är den cool?)

I samma soffa, samma budskap som ovan... Snacka om frigörelse... ;-) (plysch-byxorna är så mjuka och härliga!)

Jag och Huggebugge. Visst är vi söööööta?! ;-)


Äkta syskonkärlek! :-)

P.S. Kanske det heter ett stånd flera stånd? D.S.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Ett stånd - flera stånd. Hävdar jag iallafall, språkpolis som jag är! ;)

Kram, Fia
www.mejas.nu

Anonym sa...

Hej, Jo det är photoshop som slagit klorna i mig. Försöker att inte använda så mkt bilder i själva sid-designen utan hellre fixa till saker med kod, men headern är ju en bild iaf.

Självklart får du länka till sidan - det är ju bara roligt om någon skulle hitta dit. ;) Som bloggnovis har jag inte hunnit skaffa mig nån sån där tjusig länklista ännu. /Kram T

Malin sa...

Men hjäälp så stora dom har blivit!!!!
Å så söta dom e riktiga busprinsar :)

Anonym sa...

hehe...Underbara bilder! =)

Anonym sa...

Jag röstar också på ett stånd, flera stånd! Härliga bilder!

Erica sa...

Flera stånd röstar jag på :-)
Fina biler på söta barn i söta kläder! :-)

Ann Parknert sa...

Hahaha de var kul, ständer! hihi, Nä ett stånd - flera stånd ska det vara! :-D Men jag vet hur det är, ibland låser sig hjärnan om saker som man kanske egentligen vet och så minns man inte vad det heter! :-D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...