15 januari, 2009

*Dagens foto 090115*

Löss! Huuua! När jag kom till dagis var hela väggen tapetserad med alarmerande lappar om att huvudlössen härjar på dagis. Så efter dagens bad och sim införskaffades en luskam och efter middagen så luskammades både F och H. Jag passade på att fota F under behandlingen som tog en sisådär 20 minuter. Som tur väl var inga löss, men faran är inte över än. Det ska kammas 2-3 ggr i veckan under en tvåveckorsperiod. F är inte särkilt lycklig över detta... å inte H heller för den delen. Att finkamma håret var tydligen ingen rolig upplevelse och jag kan förstå dem.

*notera minen* ;-)

2 kommentarer:

Åsa (asali) sa...

:-O...Löss det är min stora fara i livet...hua.
Hoppas ni slipper!

Saawan sa...

Fy fasen för löss! Vi fick instruktioner av förskolan för en tid sedan att kolla med luskam och i samma ögonblick som de sa det började det klia på hela mig! Som tur var hade varken sonen eller vi...

Bra bild för projekt 365 (om man nu ska se det från den ljusa sidan)!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...