10 januari, 2009

*Dagens foto 090110*

Vår amaryllis som blommar lite väl sent kanske, men inte desto mindre vacker för det. Fem blommor låter den oss njuta av och finns det något vackrare? Har bildbehandlat den med PS3. Markerat blomman med magnetlassot, använt omvänd markering och sedan använt burn tool för att mörka ner bakgrunden (på så sätt behöver man inte bekymra sig om det kommer mörk färg på blomman eftersom markeringen förhindrar det). Efter det använde jag skuggverktyget (motsvarigheten till burn tool) för att ljusa upp pistillerna lite så att de skulle synas bättre mot allt det röda. Gjorde också lite ludd på blomman för att det inte skulle bli så himla skarp kant utan lite mjukare övergång.
*090110*
Vill ni vara med i min länklista till övriga dagens foto? Skriv isådana fall en kommentar så länkar jag till er och så länkar ni till mig.

2 kommentarer:

Jane.D sa...

Vilket underbart foto, och vilken kanonbra beskrivning på hur man får en mörk bakgrund!
Har suttit med ett foto och försökt få till det i photoshop hela eftermiddagen utan att bli nöjd, men nu tror jag att det ska gå.

Jag har lagt till dig i min länklista med "dagens foto" fotografer. Du får gärna länka tillbaka om du vill.

Anonym sa...

Åh, sååå vackert. Kul att vi är så många som kör Dagens Foto...

Kram Maria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...