24 juni, 2007

Utmaning!

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Ok, ujujujuj vad svårt detta kommer att bli. Har medvetet låtit detta ligga och gro under midsommarhelgen för att eventuellt kunna komma på något lustigt, konstigt, men, tja, det var inte lätt. Me, här kommer det...

1. Ofta när jag är ute och går med barnen i barnvagn så räknar jag till 10 flera gånger i rad, detta för att det känns som om det går fortare då. Ja, å jag gör det annars också när jag är ute och går... Dock aldrig inomhus!

2. När jag ska sova måste jag ha en speciell kudde att hålla om för att kunna sova. Har jag inte den somnar jag förvisso, men det tar längre tid. Min "snutte". ;-)

3. Jag är galen i bröd, särskilt hembakt. Kan äta tills jag storknar!

4. Jag är en icke botbar scrapoholic med tillhörande shoppingbegär på scrapprylar! :-D Två missbruk i ett så att säga! *värsta sorten* ;-)

Å nu kom vi till punkten då jag inte kommer på med vad det verkar. Det här inlägget är det inlägget som jag hållt på att skriva klart längst tid av alla inlägg...

5. Jag har bara läst en skönlitterrär bok sedan Filip föddes. Det är underligt eftersom jag älskar att läsa i vanliga fall. Gissar att det handlar om tid! Läser dessutom annat, en massa föräldralitteratur och tidningar om inredning och dyligt!

6. Har jag väl fått en ruga (oftast på sommaren efter myggor, knott och andra elakheter) så kan jag inte låta bli att pilla på dem. Det är så roligt! :-D

Hur eller hur så utmanar jag Jo79, Annika5064, Skumpis, Hanna, Ltannerfalk & Kikkan. Good luck, girls!

4 kommentarer:

Anonym sa...

utmaningen är tagen och kommer i bloggen om någon dag :)
kram

Jo sa...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Okej då... får fundera lite bara....

Lotta sa...

utmaningen är klar.....finns i min blogg nu. Kul ide:)

Minimalla sa...

Åh det är så roligt att läsa om andras små egenheter. Och vet du vad, jag räknar också ofta när jag är ute och går. Men bara när jag är ensam och oftast när jag är på väg hem. Ofta brukar jag försöka uppskatta ungefär hur långt jag kommer hinna räkna och så räknar jag till hundra i omgångar. *fniss*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...