19 november, 2010

.: My boy :.

Vet inte vilken layout i raden som jag gjort med detta underbara kit, som detta är, men det är säkerligen minst den 10:onde. Dessutom har jag varit tvungen att byta fotolagringsställe.. Typiskt! Flickr skulle ju vara gratis, jomen pyttsan! Tills dess du har laddat upp 200 bilder är det gratis, sen kostar det. Ignorerar du det så kan du visst fortsätta att vara med och ladda upp där, men det är bara de sista 200 bilderna som syns, dvs. de försvinner allt eftersom från bloggen. Roligt - not at all! Så nu testar jag Photobucket istället. Vi får väl se hur länge det är gratis. Verkar iaf vara väldans smidigt det här. Ungefär så smidigt som nämda Flickr var från början. Nu tycker jag bara att de har krånglat till det för användarna. Tyvärr... Det kanske var i samma veva som de bestämde att det inte skulle vara helt gratis att ladda upp foton. Kanske...

Här är iaf layouten jag började snacka om. Här har jag sytt och grejjat en massa. Sååå roligt! Stämplat med tuff stämpel, kantstansat och satt ut lite knappar.

my boy

En liten detaljbild på skapelsen också! Underbara band som jag köpte bland det första jag gjorde när jag började scrappa. Ibland är man galen - det är ju inte direkt något jag använder ofta om man säger så. Å definitivt inget jag använde i början av min karräíär! Men, nu så, nu blir det lite oftare iaf. Tycker jag har svårt att få till det på ett fiffigt sätt. Här är jag dock nöjd! Borde faktiskt ta mig an en massa gammalt material och utmana mig att skapa med bara dem. Håller på med en ikväll som jag använder lite gammalt och lite nytt på.

my boy detaljbild

I morgon ska jag åka till Ikea med svärmor och lillsnuttan. Eller det blir väl inte bara ikea, utan lite annat också. Ska försöka hitta vinterdojjor till pojken på bilden och ett par jeans till mig själv! Gjorde ju misstaget att tro att jag skulle kunna hitta något till mig själv på kosta outlet idag. Det är verkligen en resa i att få dåligt självförtroende att gå där. Inget passar, storlekar som finns är ungefär max 29 i midjan, i speglarna ser man ut som en valross samtidigt som självförtroendet dalar mer och mer. Ändå hämtar jag mer jeans, mer och mer. Det hela slutade med att jag provade den största toppen jag kunde hitta (strl. 42), den var apstor och satt väldigt fult. Det blev inget på inköpsrundan, inga skor till äldste sonen, inga mockasiner (som jag verkligen skulle ha, ingen tuff skjorta som jag hittade till F:et - kort sagt inget. Middag blev det dock! God lasange! Yummi!

Därför hoppas jag kunna hitta lite mer i Kalmar i morgon. Resten av helgen är jag ensam med barnen medans sambon är på nöjen i en stad lite längre norrut i Småland...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...