11 november, 2010

.: Göra egna blommor :.

Dagens teknikutmaning inne på Swe går ut på att göra sina egna blommor. Material som man har hemma kanske man inte alltid tänker på att använda, och att alltid köpa nya saker är rätt dyrt.
Jag har därför gjort egna blommor av spets. Har dragit en sytråd i samma färg genom den övre kanten på spetsen (se bild).
alma detalj2

Därefter drog jag ihop det till en rundel och sydde ihop kanterna. (se bild).
alma detalj3

Sist men inte minst så valde jag att sätta knappar i mitten av spetsblomman, trädde även floss igenom som jag knöt som en rosett. Naturligtvis går det bra att ta andra saker att sätta i mitten, det är bara din egen fantasi som sätter gränserna. Så fram med er spets nu och sätt igång. Visa gärna era alster!
alma detalj1

Här är också layouten!
alma1

1 kommentar:

Annika kort & gott sa...

Jag är extremt dålig på att använda blommor på mina kort, fast med sådana här fina skulle även jag kunna göra ett försök. Sååå snygga!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...