22 oktober, 2011

.: Veckans och dagens inköp :.

Idag har vi varit till Kalmar för att köpa några presenter till nästa veckas födelsedagsbarn. Kan ni tänka er att lille H blir fem år på torsdag. Det är helt galet vad tiden går fort. Stanna! När vi ändå var där så passade vi lägligt på att smita in på ikea också.. hehe! Behövde en madrass till As säng som jag precis målat färdigt. Så, jag gissar att denna natten är den sista hon sover i sin spjälsäng. I morgon är det dags för den nya - tror jag. Ja, sen blev det en hel del ljus också. Var på ett ljusparty hos svägerskan i torsdags, men jag tyckte faktiskt att ljusen var för dyra. 12-pacj värmeljus för 99 kr. Nä, jag köpte 100 st för 29 på ikea istället. Å då får det vara hur fint det vill när de brinner i genomskinliga små hållare, istället för de vanliga som tex ikea har. Jag köpte istället en ljushållare som jag har försökt hitta på deras hemsida, men den verkar inte finnas med där tyvärr. Hur som helst så var jag väldigt sugen på en sån här,

men den kostade för mkt för min plånbok... Å nu hittade jag den, men den bilden gick visst inte att ladda in här i bloggen, eller rättare sagt, jag kunde inte spara den bilden från deras hemsida. OM ni kollar här på sidan 38D så är det den svarta där i metall. Den fick ljus idag på ikea, sen ska jag fixa till ngn fin garnering så småningom. Har ju inte fått hem den en, än mindre betalat den än...

Mer från ikea var också en sån där grej att ha i en garderob att hänga på en stång. Jag vette 17 vad de kallas, men det är fack att ha till förvaring, det kan vara lådor i, de finns med dragkedja osv. Vi köpte en i lila och det är redan bättre förvaring för barnens alla höst-och vinterpinaler. Jag blir nämligen galen av alla prylar som bara ligger överallt. Det ska vara enkelt att hitta dem och ändå smidigt att få undan. En sån här är det ju... fast i lila och inte lika många fack...
Ja, det var väl allt, ja, eller + några servetter, lite mer ljus, pärlplattor, matlåda etc. Man kan ju inte gå in på ikea utan att köpa något.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...