23 oktober, 2011

.: Bokat annons :.

Jag kom ihåg att boka annons till Hs födelsedag på torsdag. Tjihooo! Annat var det när F fyllde i augusti, den annonsen kom in i tidningen en dag försent... :-(

Idag har det varit ordentlig aktivitet här hemma. Jag har städat och städat och sambon har spacklat och spacklat i hallen. Vi ska tapetsera om där och det hade varit väldans trevligt att ha tapeterna uppe tills på lördag då vi har kalajs för lillpojken. Men, om A får bestämma så är det fint med spackelfärg också, lite lätt ljusgrå sådär. Kanon, verkar hon tycka iaf. Jag kan inte helt hålla med faktiskt.

F har varit hos en kompis och lekt hela dagen och när han kom hem skulle jag gå iväg och träna ett skitjobbigt pass spinning. Hur slut som helst var jag efter dagens mastodontpass - å då var det ändå inte svägerskan som höll i det. Då brukar det inte gå lugnt till.. detta var ännu värre. Ojojoj, jämmer och elände.

Väl hemma så har jag städat och plockat undan en massa igen, det tycks ju aldrig ta slut på saker. Försökt pynta till det lite med massor av ljus och ljushållare runt om i hemmet. Blir ju så mysigt av alla ljus. Å betänkt dessutom att vi nästa helg ska ställa tillbaka klockan en timme. Då blir det mörkare ännu tidigare. Usch! Glädjande nog en timme extra sömn mellan lördag och söndag - om nu bara barnen fattar galoppen! ;-) Nu sängen för en sista vecka innan ett välförtjänt höstlov. Ja, fast det ska ju jobbas på det lovet också, några dagar iaf. :-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...