04 juni, 2009

.: Nu behöver jag råd! :.

Inser när jag ska scrappa att jag inte har koll på alla mina scrapprylar. Saker ligger i en röra, fast ändå inte. Prenumenerar på månadspaket från Studio Calico (borde kanske sluta eftersom jag inte har använt det jag har än och sakerna bara hopar sig...), och dessa paket ligger ihop som de är (papper och dekos) i en mapp i en mappvagn från Ikea. Sen är det alla papper som jag själv köper (både mönstrade och cs). De åker först ner i en mapp för nya papper (så att jag ska veta vilka de är). Sen efter ett tag sorterar jag in cs:en i färger, medans de mönstrade är kvar i samma mapp... Snurrigt! Månadspaket har jag snart 24 stycken av och, ja, de bildligt talat bara ligger och samlar damm... så fina saker.


Dekorationer hänger på väggen, de ligger i små lådor, de ligger i mappar, de ligger snart när överallt.


Jag behöver råd och exempel på praktisk förvaring, för detta driver mig snart till vansinne! Jag vill så hemskt gärna scrappa, men jag bara sitter och stirrar på mina saker, hittar inte det jag vill ha, vet kanppt vad eller var jag ska leta och sedan blir allt bara pannkaka. Så, snääääälla, hjälp mig! Visa bilder! Förklara! Hur ska jag sortera papper? Hur gör DU? Hur tycker du det är praktiskt att ha det och varför? Hur har du löst din förvaring av dekos, bokstäver etc.?

1 kommentar:

annika5064 sa...

Hej Maria!

Ja, du, det är inte lätt det där med hur man ska ha sina saker...

Jag gör som så, att jag har alla nya dekorationer i en korg. Där finns också de jag använder mest eller planerar att använda inom snar framtid. Övriga får vackert flytta sig till lådor som mer sällan besöks...

Nya papper och kit-papper ställer jag längst fram i mappvagnen, cardstock, som jag sällan använder sorterar jag in i färg bland övrig cardstock. Eftersom jag inte är så noga med att använda papper ur samma kit, utan blandar friskt, fungerar detta för mig.

Blommor som jag beställer hamnar i samma stora box, där jag har samtliga blommor. Att ha dem kvar i sina flaskor, boxar etc funkar inte för mig pga att det tar för stor plats och jag inte fixar att hitta bland alla boxar. Då skulle jag, precis som du nu gör, bara sitta och stirra och inte komma igång!

Alla alfabeten har jag sorterat som så, att thickers har en egen box där nya hamnar längst fram. Stickeralfabeten på samma sätt...

Hoppas du fick lite matnyttigt och kan bringa reda bland dina grejer!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...