12 december, 2008

Godkänd första uppgift!

Läser en helt fantastisk kurs i digital bildhantering på Jönköpings Högskola. Efter många om och men kom jag igång med den i slutet av oktober och nu har jag blivit godkänd på den första uppgiften. Jag tog ett foto på en blomma som hade en något rörig bakgrund, tyckte jag. Ville helt enkelt få mer fokus på blomman och använde "dodge and burn-tool", ljusade sedan upp blomman och la lite "ludd" i kanterna på den för att de inte skulle vara så skarpa och onaturliga. Behandlar alla mina bilder i CS3 och det fungerar kanon. Vill man lära sig mer om digital bildbehandling rekommenderar jag verkligen denna kurs!

*original*

*behandlad*

2 kommentarer:

Erica sa...

Snyggt redigerad! Jag har också kommit in på denna kurs till våren. Snälla, vill du berätta lite vad som krävs av en, vad det är för uppgifter, "tentor" osv? Måste man vara aktiv i forum osv? Är det nån obligatorisk träff?

Kram Skumpis

Erica sa...

Hade du gått Mikaelas kurs innan? Och hade du i så fall nytta av den?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...