20 september, 2008

.: Nya! :.

Först av allt tack till alla gratulationer från föregående inlägg. Vi är så glada!

Titeln ljuger kanske lite till detta inlägg. Innan sommaren var jag inne i ett stim av layouter som senare har visats på swe, men som jag sen inte orkat lägga ut på bloggen (förklaring se nedan). Men, nu när jag mår mkt bättre är inte det ngt hinder längre, nu kallas det mest bara lathet om bloggen inte uppdateras som den borde.

Den första är till en färgutmaning som vi hade, skapa med rosa, gult och svart måste det ha varit och resultatet är den söta layouten där F för en gångs skull stannat upp lite i sin tillvaro. Det ser faktiskt ut som om han står och tänker på ngt. :-) Tycker också det är roligt att scrappa i rosa till pojkar.

Den nedre är till en utmaning att använda punchinella, min syns knappt, då den är vit (dumt nog, men det kom jag på för sent), men den syns lite om du tittar på det randiga papperet i mitten. Handlar om en liten F som upptäcker världen och jag har gjort om våra fem sinnen till verb och skrivit dem med Making Memories superduperhärliga bokstavsstickers. Löööövliii! Utöver det har jag faktiskt också sytt. Det är inte ofta jag orkar plocka fram symaskinen för att sy på layouter. Använder den till annat i stället...
Materialet till båda är från underbara Studio Calico .

Just nu är den stoooora grejen i min tillvaro, förutom alla dagliga saker, familjen och vännerna, frågan hur jag ska kunna komma igång att scrappa igen efter den långa perioden av ett liv i sängen? Fortfarande är jag trött, men eftersom jag är arbetslös (söka jobb kan jag inte göra hela dagarna!) så skulle jag rimligtvis kunna skapa lite när pojkarna är på dagis istället för att göra ingenting. Någon som vet om någon skisstävling, annan tävling, någon som vill ge mig en utmaning eller på annat sätt trigga igång min kreativitet? Lämna gärna kommentarer - jag blir så glad då! :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag har en skisstävling på scrapbookbutiken.se just nu som går ut den 30/9 annars så är de ju stellas som kör sina kittävlingar å scraputmanin´gen har ju sina utmaningar

Maz sa...

dr. Nina hade en länk i sin blogg om en korttävling (ifall du gillar att scrappa kort) annars ScrapAddicteds fredagsskiss är vad jag kommer på.

Maz sa...

Och GRATTIS förresten!

Bella sa...

SOm Fnyz redan skrivit, så det behöver jag inte göra igen, men det var en härligt skiss tycker jag.
Sen har http://scraputmaningen.blogg.se/ utmaningar varje vecka som jag tycker verkar vara bra.

Men bästa sättet att komma igång är nog, tycker jag, att framkalla foton i olika format och i både färg, svartvitt och sepia, så att man har en liten fin hög med bilder som bara väntar på att hamna på en LO.

SKönt att du mår bättre, det kanske är en liten tjej om du mår så illa. Jag mådde fruktansvärt illa, sängliggande med vår lilla tjej i veckor. Med pojkarna var det mycket bättre, om än inte bra.

Kram från Meli

Bella sa...

Glömde berömma för de vackra layouterna som ligger här :-)

Kram från Meli

citronlime sa...

Det är inte det lättaste att komma igång efter ett längre uppehåll. Men men...kämpa på ;)
Skissen på Veckans är ursnygg! Ge dig på den :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...