28 januari, 2014

.: Sirap i Paris del 4 :.

Nu är snart januari slut, vilket även innebär att det idag är det sista inlägget från mig med alster som jag skapat med material från Sirap i Paris. Den här veckan visar jag upp två alster. En vanlig layout och ett minialbum som jag knåpat ihop.

Först layouten! Bakgrunden är vit, även om det här ser ut som att den är ljusrosa. Jag har däremot stänkt med lite rosa Perfect pearls (som puder som man blandar med vatten). Papperet är från Pink Paislee. Jag har målat en tag och även på den har jag stänkt med perfect pearls. Titeln Hey Gorgeous är förtryckt på papperet. Praktiskt tycker jag!

Vidare då till mitt minialbum. Jag har målat det blått först och stämplat med tre olika stämplar för att få till en snygg bakgrund. Jag har använt det sättet på alla sidor för att få till en enhetlig blick. Jag har sedan använt ett papper med flera olika "papper" i papperet, som små rutor som jag skar ut och använde ihop med årsfoton på F. Började med hans födelse och fortsatte ända tills hans nioårsdag i augusti förra året. Sjäva albumet är ett dragspelsalbum och väldigt lättarbetat. Dekorerade gjorde jag med stjärnor samt några datumstämplar där jag fyllt på med lite information om varje foto. Det tar inte för lång tid att få ihop något fint och det är en perfekt gå-bort-present. Även om detta inte blev en sådan... Stora sonen blev väldigt förtjust i den och vill ha den på sitt rum.

Här ser ni alla mina smålayouter. Varje sida är ungefär 12x12 cm


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...