18 augusti, 2011

.: Jobb :.

Nu har jag jobbat heltid i en vecka. Schwoooosch vad tiden går undan. Är det så här det ska vara hela tiden? Helt fantastiskt egentligen vad mkt man kan hinna med på en dag på jobbet kontra hemma. Vilken skillnad det är på trötthet. Tröttheten som kommer efter en dag på jobbet är helt annorlunda den hemma. Jag är tröttare när jag har varit hemma en hel dag än när jag har varit på jobbet. Kanske det är tvärtom för någon annan. Och det är väl det som är charmen med att mkt, att alla inte är likadana. :-)

I morgon ska jag inte jobba utan ta hand om inskolningen av lilla A. Det blir hennes femte dag på förskolan och hittills har inte sambon känt någon oro för något vad gäller As förskoletid. Hon springer rätt in på avdelningen och sedan ser man tydligen inte skymten av henne förrän det är dags för hemgång. Smidigt! Ska bli väldigt roligt att få ta del av denna aktivitet i morgon. Så totalt annorlunda mot det jag gjort nu i sju dagar. Ska bli härligt med ombyte!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...